Повече за хипервръзките в блога

хипервръзките
Добър ден на всички, които отделят от времето си, за да почетат мъничко от Блог за блогове. Днес реших публикацията ми да е за начинаещи блогъри. Но всъщност е за всички. Ще обобщя онова, което смятам, че е важно да се знае за хипервръзките. Отдавна имах подобна публикация, но в нея не съм засегнала всичко, което е важно.


    Реших да я обновя и разширя. Забелязах, че много от нас все още не са наясно по тази тема, не разбират напълно за какво служат хипервръзките в блога и не ги използват правилно. В тази публикация ще се опитам да опиша основните моменти по темата за хипервръзките с простички думи и от гледна точка на моя опит. Да започнем по ред.

    Хипервръзки

    Като начало, ако трябва да говорим правилно, ще е добре да казваме „хипервръзка“ или „линк“, а не „връзка“, както повечето от нас я наричат. Какво представлява хипервръзката? Това е фрагмент от нашата публикация - текст, изображение или бутон, при натискане върху които преминаваме на други страници. Какви видове хипервръзки съществуват? Има много видове и типове хипервръзки. Ще се спра на основните и как изглеждат те.

    Видове хипервръзки

    Анкорна хипервръзка

    Анкорна хипервръзка ( от англ. аnchor – котва ) е текст или изречение, при кликване върху които отиваме към някоя от вътрешните страници на блога или към външен ресурс. Обикновено анкорът представлява ключова дума или фраза, която искаме да популяризираме. Ето един прост пример за анкорна хипервръзка:


    Цялата структура на такава хипервръзка в HTML документа изглежда така:

    <a href="URL на страницата, където ще ни заведе хипервръзката"> текст, който виждаме </a>

    Безанкорна хипервръзка

    Безанкорна хипервръзка е адресът на страницата, към която ни препраща тя. Изглежда така:


    Няма съществени различия между тези два вида хипервръзки, но безанкорната е без обяснителен текст. Отбелязвам, че търсачките смятат такива връзки за естествени.
    Blogger има специална икона в редактора на публикациите, която ни помага лесно да създадем хипервръзка. Трябва само да маркираме думата или изречението, по които ще се направи преходът и кликаме върху иконата за хипервръзка. В отворения прозорец се появява маркираната дума или изречение. В полето за уеб адрес въвеждаме адреса на страницата към която ще се осъществи преходът.


    хипервръзка


    Тук има още 2 функции, но за тях ще пиша малко по-долу.

    Графични хипервръзки

    Когато вместо върху текст потребителят трябва да кликне върху изображение или банер. Написах за това в публикацията Изображения-хипервръзки в блога.

    Активни и неактивни хипервръзки

    Активни хипервръзки са тези, които при кликане върху тях веднага се осъществява преход към посочената страница.
    Ако хипервръзката е неактивна потребителят трябва да я копира и постави в прозореца на браузъра, за да се придвижи по нея. Или да маркира хипервръзката, да щракне с десния бутон и да избере "към адреса". Пример:

    https://www.blogzablogove.com

    Вътрешни и външни хипервръзки

    Вътрешни хипервръзки

    Вътрешните хипервръзки пренасочват читателя към други страниците на блога ни. Това означава, че ние така свързваме определени страници помежду им. Това, на първо място, създава удобство за потребителя. Така влязъл в нашия блог, преминавайки по хипервръзка получава допълнителна информация. На второ място такива преходи подобряват статистиката на поведенческите фактори, което търсачките виждат и вземат под внимание. Те помагат на търсачките, като създават свързана мрежа от публикации в блога ни.

    Външни хипервръзки

    Външните хипервръзки се делят на изходящи и входящи.
    Изходящи са тези, които водят от нашия блог към други ресурси. Те също могат да бъдат анкорнии и безанкорни.
    Входящи хипервръзки са тези, които водят от други ресурси до нашия блог. Те остават най-важният фактор, влияещ на класирането на блоговете ни. Търсачките смятат, че така друг сайт или блог дава своя глас за нас. И ако има много такива гласове означава, че блогът ни е интересен, уважаван и търсен. Тогава го поставят по-високо и по-напред в резултатите от търсенето.

    Отворени и затворени хипервръзки

    По-горе говорих за двете функции, които Blogger предлага при добавянето на хипервръзка. Едната от тях е за добавянето на атрибута 'rel='nofollow'. Ако поставите отметка в квадратчето, ще забраним на търсачката Google да индексира тази връзка.

    <a href="https://www.blogzablogove.com'rel='nofollow' >Blogzablogove</a>

    Ако връзката е с етикет <noindex>, тя ще бъде затворена за търсачката Yandex.

    <noindex><a href="https://www.blogzablogove.com "> Blogzablogove </a></noindex>

    Сега се говори, че не е необходимо да се прави така, тъй като това вече не се взема предвид от търсачките. Но аз продължавам да закривам за индексация и за двете търсачки всички изображения в моя блог.

    <noindex><a href="адрес на изображението'rel='nofollow' >описание</a><noindex>

    Ако поставите отметка в квадратчето, за да отворите хипервръзката в нов прозорец, то тя при кликане ще се отвори автоматично.
    Мисля, че трябва да спра тук. Изглежда, че тази тема е толкова обширна и не може да бъде обхваната в една публикация. Ще трябва да се върна върху нея поне още веднъж. Но основните моменти, както можах, се постарах да ви предам.

    Съвети

    Още няколко минути. Ако блогът ни е все още млад, а за такъв се смята докато не стане поне на две-три години и е достатъчно запълнен с информация, не бива да злоупотребяваме с външни хипервръзки. Не трябва да прекаляваме и с вътрешни връзки. Тук Google ни казва:
    "Придържайте се към адекватен брой вътрешни връзки на страница".
    И колко? От нас зависи да решим. Ако публикацията ни е кратка, тогава са достатъчни 2-3 хипервръзки.

    Това е. За въпроси, знаете, в коментарите.
    Ще съм благодарна ако оцените моя труд и кликнете върху звездичките по-долу. Или гласувайте за блога на:
    BGtop

    Здраве за всички вас! Не забравяйте да правите добро на други хора!




    OpenCloseComments

    4 Komentar

    Cancel