Здравейте, приятели. Днес ще обсъдим безкрайното превъртане: какво да вземете предвид, преди да го внедрите на вашия сайт.
Ако сте използвали Twitter, Pinterest, Facebook или сте търсили изображения в Google, вероятно сте виждали безкрайното превъртане в действие. Всичко, което трябва да правите, е да продължите да превъртате надолу и да се появява все повече и повече информация. Въпреки че последните няколко години се занимаваме със създаването на различни видове съдържание, ние виждаме все повече уеб ресурси да експериментират с различни начини за показване на това съдържание, за да подобрят потребителското изживяване на своите уеб сайтове. Една от тези тенденции е безкрайното превъртане. Но какво точно е безкрайното превъртане и как да разберете дали е подходящо за вашия уеб сайт? В тази публикация ще отговорим на тези въпроси, ще изложим плюсовете и минусите на безкрайното превъртане и ще разгледаме как работи по отношение на SEO.
Какво е безкрайно превъртане?
Безкрайното превъртане е друг начин за показване на информация за читателите на вашия уеб сайт или блог. Вместо да поискате от посетителите да кликнат върху бутона „Следваща страница“, за да видят повече съдържание или изображения, те ще продължават да превъртат, а информацията ще продължи да се зарежда. Когато посетите такъв уеб сайта, ще забележите, че можете да превъртате надолу и надолу, и информацията никога не спира да се появява. Социалните медийни мрежи изиграха голяма роля за популяризирането на безкрайното превъртане. Почти всички основни социални мрежи - Facebook, Pinterest, Twitter, LinkedIn и Instagram приеха функцията за безкрайно превъртане. Плюсовете и минусите на безкрайното превъртане Безкрайното превъртане не е най-добрият избор за всеки уеб сайт или блог. Поради което е толкова важно за вас да прецените неговите плюсове и минуси. Първо, нека разгледаме тези плюсове и минуси, а след това нека поговорим дали безкрайното превъртане е подходящо за уеб страницата на вашата уеб сайт или блог.
Плюсовете
➤То, безкрайното превъртане, е страхотно за смартфони. По-лесно е да превъртате на телефон със сензорен екран, отколкото да кликате върху малките връзки, за да преминете към следващата страница; ➤То държи вниманието на потребителя. Налагането на щракване върху връзката „следваща страница“ всъщност може да отвлече вниманието на читателите. Ако успеят да продължат да превъртат и информацията продължава да идва, читателите могат да бъдат по-склонни да се застоят на страницата. Това е важна причина, поради която уеб сайтовете, които се фокусират върху изображения, като мрежите на социалните медии, се справят толкова добре с безкрайното превъртане; ➤По-лесно е да се показват големи количества данни. Ако имате много информация на уеб сайта си, безкрайното превъртане е добър начин да покажете повече съдържание наведнъж; ➤То е чудесно за актуализиране на информация в реално време. Информацията в реално време трябва да се актуализира постоянно, с което безкрайното превъртане се справя добре.
Това е още една голяма причина безкрайното превъртане да е толкова популярно в социалните мрежи. Въпреки, че ботовете на търсещите машини не индексират съдържанието им. ➤Безкрайното превъртане не кара уеб сайта или блога ви да се зарежда по-бавно. Безкрайното превъртане зарежда около седем публикации наведнъж, но това не означава, че скоростта на страницата ви се влияе по някакъв начин - всъщност няма нищо, което да показва, че зарежда по-бавно от друг тип уебсайт.
Минусите
➤По-трудно е потребителите да търсят. Ако потребителят иска да намери конкретно съдържание, може да му е досадно да се налага непрекъснато да превърта надолу, за да го намери. Ето защо търсачки като Google не използват безкрайно превъртане на страниците си с резултати от търсенето в мрежата, но го използват за своите страници с резултати от търсене на изображения; ➤Няма да имате долен колонтитул. Футърите обикновено са чудесно място за поставяне на важни връзки като „За нас“ или вашата информация за контакт и за много търсачи е норма да гледат в долната част на уеб страницата, за да научат повече за даден уеб сайт. Но при безкрайно превъртане обикновено няма „дъно на страницата“, и съответно важната за ботовете информация липсва. ➤При безкрайното превъртане читателите не могат да пропуснат информацията лесно. Ако усещането за спиране на съдържанието липсва, за някои потребители може да бъде привлекателно. Макар , че съществува невъзможността да преминат към друга, специфична и търсена от тях информация. Вместо това те трябва да четат и да преминават през неща, които може да не са интересни за тях. ➤То изисква повече JavaScript. Безкрайното превъртане до голяма степен разчита на JavaScript, което може да накара някои разработчици да се колебаят за прилагането на безкрайното превъртане и ефективността му.
Как да решите дали безкрайното превъртане е точно за вас?
Плюсовете и минусите, споменати по-горе, трябва да ви помогнат да добиете представа дали включването на безкрайно превъртане във вашия уеб сайт е добра идея. Елиминирайте този анализ и си задайте няколко въпроса, за да определите дали добавянето на безкрайно превъртане към вашия уебсайт е добър избор за вас. ➤Вашият уеб сайт или блог моли ли читателите да търсят някакви продукти или услуги? Ако е така, безкрайното превъртане може да е лоша опция. Като цяло, при тези типове уеб сайтове, информацията под формата на резултати от търсенето не е еднакво важна за потребителя. Например, уеб сайтовете за електронна търговия обикновено имат много различни категории и опции, които посетителите да търсят. Тъй като безкрайното превъртане затруднява извършването на търсене, може да не е добра опция за тях. ➤Вашата компания предлага ли предимно съдържание и / или изображения на вашия уебсайт? Ако е така, безкрайното превъртане може да бъде добър вариант. По принцип при тези типове уеб сайтове цялата информация под формата на „емисия“ от съдържание или изображения, е с еднакво значение за потребителя. За разлика от електронната търговия, тук целта на потребителят е вероятно развлечение или приемане на различна интересна информация. Това оформление улеснява обработката на много информация наведнъж. Хубавото е фактът, че тези сайтове може да нямат колонтитули, но те улесняват навигацията на читателите, като предлагат бутон от менюто в горната част на екрана. Те не продават нещо конкретно като сайта за електронна търговия, така че оформлението работи. Потребителите може да искат да се ориентират, но също така могат просто да искат да се забавляват - и това работи за аудиторията.
Как работи безкрайното превъртане със SEO?
Ако решите, че безкрайното превъртане може да е подходящо за вас, ще трябва да разберете как се вписва то в SEO. Проверихме, за да разберем повече за това как Google обхожда уеб страница, която разполага с безкрайно превъртане. Ботовете на Google всъщност ще напуснат страницата ви след появата на първата секция „зареждане на повече “, което означава, че те не могат да видят информацията, която идва, след като продължавате да превъртате. Както може би се досещате, това означава, че ботовете на Google естествено не превъртат надолу, за да индексират цялото ви съдържание, което значи, че това съдържание няма да бъде индексирано и няма да се показва в Google, ако вие не направите нещо за това. Това не означава, че няма начин да се помогне за смекчаване на този проблем. Google дава съвети относно най-добрите практики за SEO в подробна ситуация.
Ето един основен съвет
➤Сайтовете или блоговете, които използват безкрайно превъртане, също трябва да имат статични връзки към страниците си, така че ботовете да могат да обхождат правилно всички страници със съдържанието им; ➤Най-подходящо за тях е: Списък с връзки към страниците в страничната колона. Било то „Етикети“ или малко меню с основните рубрики. А може и фиксирано меню в горната част на главната страница;
Какви са вашите мнения за безкрайното превъртане, било като собственик на малък бизнес, уеб сайт или като потребител? Смятате ли, че е досадно или смятате, че е по-удобно? Кажете ни вашите мнения в секцията за коментари по-долу.
За въпроси моля, в коментарите. А може и на тази страница.
Ще съм благодарна да оцените моя труд. Моля, гласувайте за блога ми на:
Или подкрепете моя проект
Здраве за всички вас! Не забравяйте да правите добро на други хора!