Признаци, че блогът ви е остарял

блогът ви е остарял


Здравейте, приятели! Как смятате, вашият блог остарял ли е или е модерен? Що се отнася до дизайна, веднага ще разпознаете старомодните блогове: оформление в табличен вид, графика с ниска разделителна способност и мигащи елементи.

Ниво на използваемост

Въпросът с използваемостта е малко по-сложен. По принцип терминът „използваемост“ дойде при нас от английски - „usability“ - "юзабилити". Това означава удобство в използваемостта.
Юзабилити е качествената оценка на простотата и удобството в използваемостта на уебсайт или блог. Колкото по-лесно посетителите се ориентират в него, толкова по-високо е нивото на използваемост.
Използваемостта на блога е организация на структурата от данни, която позволява на посетителя лесно да намери необходимата информация, без много да търси. Всъщност това е показател за качество.
Дори в блогове след вчерашен редизайн можете да намерите остарели елементи на използваемост. Визуално елементът е нов, модерен и красив, но в действителност никой вече не го използва. Често се случва блогът да има модерен дизайн, но остаряла използваемост.
По-долу ще анализираме от какво е необходимо да се отървем, така че блогът ни да остане подходящ и удобен за посетителите както по отношение на дизайна, така и по отношение на използваемостта.

Навигация в блога

Ще изброим най-необходимите промени в навигацията. Блога трябва да бъде променен, ако има:
➤Претоварената структура - това е първото нещо, което издава остарелия блог. Списъците с връзките, без да се подчертават никакви категории и минимални отстъпи между елементите, в наше време ще отблъснат всеки.
Преди нямаше толкова много проучвания за възприемането на информация от хората и потребителите бяха готови да изучават страници дълго време. В наши дни посетителите са по-склонни просто да наблюдават съдържанието и такива списъци са не само неудобни, но могат да доведат и до налагане на филтри от търсачките.

Как да го поправим:

➤На главната страница покажете само основните секции и връзките към подсекции на съответните страници. Така секциите са удобно подчертани и страницата лесно се възприема;
➤Ако има много основни секции, по-добре е визуално да ги разделите на групи, а тях да "разредете" с друга информация (текст, изображения). Връзките, допълнени с тематични изображения, изглеждат привлекателно;
➤Или можете да покажете групите връзки като раздели;
➤Друг вариант е да се покажат част от връзките. Например, поставете в блока само популярни категории и връзка към каталог;

Падащо меню 

Все повече и повече сайтове го изоставят, тъй като този елемент не може да се показва на мобилни устройства и е по-удобно за потребителя версиите на сайта да са възможно най-сходни. Също така такова меню често съдържа твърде много връзки, което ни връща към първия признак – Навигация.

Как да го поправим:

➤По-добре е да се покаже списък на подсекциите на страницата на секцията, допълвайки се с кратки описания и малки изображения:
➤Ако има малко връзки, можете да ги представите като странично меню на страницата със секции;
➤Много често в остарели блогове потребителят не разбира къде се намира;

Индикатори за местоположение

Липса на индикатори за местоположение, т.е. на потребителя не винаги е ясно на какво ниво е в йерархията или етапа.

Как да го поправим:

➤Добавете навигация Галета в блога, която ще показва изминатия път на потребителя. По-добре е да разположите елемента отляво, под хоризонталното меню.

Наличието на форуми

Друг признак на остарели сайтове е наличието на форум. Секцията отдавна е загубила популярност и всъщност е удобна само за редовни потребители, винаги е трудно начинаещите да се ориентират в нея и да намерят необходимата информация. Тоест, необходим е само когато имате голяма редовна аудитория и наистина оживен форум. В други случаи е по-добре да го премахнете.

С какво да го заменим?

➤Със секция с често задавани въпроси - FAQ. Съберете често задавани въпроси и ги поставете в помощната секция. Отделете въпроси по теми и добавете форма за търсене;
➤С групи от социални мрежи. В много тематики потребителите по-лесно обсъждат проблемите в социалните мрежи, а вие ще трябва само да актуализирате информацията там;

Съдържание и неговото местоположение

Нека поговорим за публикуването на информация в блога. На какво трябва да обърнем внимание, за да не изглежда блогът ни остарял?

Неактуална информация

Най-често собствениците на блогове забравят да актуализират авторските права. Авторско право (или Copyright ©) се намира в долната част на всяка страница. Изненадващо, потребителите му обръщат внимание и преценяват от него за актуалността на информацията в блога.

Какви секции да актуализирате в блога?

➤Информация за контакт
Може би адресът ви е променен или са добавени нови методи за комуникация, препоръчваме ви да проверите;
➤Новини
Ако сайтът има блок с новини, уверете се, че съдържа поне една новина от текущия месец;
➤Неработещи връзки
Тяхното наличие създава впечатление, че блогът е изоставен и това отблъсква потребителите;

Как да го поправим:

➤Препоръчваме да проверите блога си за неработещи връзки, например, използвайки безплатната онлайн услуга brokenlinkcheck и коригирайте / изтрийте намерените дефекти; За повече информация прочетете тази моя публикация.
➤Местоположение на информацията в 3 или повече колони

Опитите да заемат максимално площта на екрана водят до факта, че потребителят се изгубва и може да не намери информацията, която го интересува.

Как да го поправим:

➤Формираме само едно странично меню. Най-удобно е, ако ще се намира отляво;
➤Избираме основните блокове, които трябва да бъдат показани. Например, блок с новини и статии може да се показва само на Главната страница, а страничното меню само в страниците с публикации;
➤Прехвърляме информация в други блокове. Например, информацията за контакт и връзка към личния ви акаунт е по-удобно да се показват в заглавката на блога;

Неапетитно съдържание

Неапетитно съдържание са дълги и повторно оптимизирани текстове. Потребителите разглеждат страницата накратко, така че вероятно ще пропуснат част от информацията. Търсачките лесно определят повторната оптимизация и могат да свалят надолу блога в резултатите от търсенето;

Как да го поправим:

➤Представете резюме на тезата: премахнете общи фрази и добавете конкретики, факти;
➤Разработете структурата на текстовете: добавете подзаглавия, използвайте маркирани списъци, цитати;
➤Добавете визуални акценти: икони, малки изображения;
➤Ако има твърде много информация, тогава не трябва да я показвате на една страница, по-добре е да я разпределите в няколко, така, както съм направила с публикацията, която четете сега;

Съвременни технологии

Следващият признак на остарял блог е използването на Flash технологията.

Flash елементи

➤Технологията е не само остаряла, но и не се поддържа от мобилни устройства. Търсачките също игнорират тези елементи.

Как да го поправим:

➤Използвайте HTML5, който не отстъпва по възможности, поддържа се от мобилни устройства и търсачките го възприемат.

Допълнително

И някои по-важни признаци:

Липсата на мобилна версия на сайта

Вероятно сте забелязали, че мобилните устройства са споменати по-горе повече от веднъж. Мобилният трафик расте и търсачките отдавна започват да отчитат това. Прочетете за новия алгоритъм от Google.

Какво да направите:

➤Препоръчваме ви да се запознаете с това как изглежда ресурсът на мобилни устройства и на тази основа да финализирате блога.

Ниска скорост на зареждане

➤Проучванията показват, че всеки втори потребител променя мнението си, ако блогът се зарежда дълго време (допустимото време е до 2-3 секунди).

Какво да направите:

➤Прочетете тази публикация;
➤Проверете сайта в услугата PageSpeed Insights и следвайте препоръките.

Липса на микро-анимация

Тази анимация ви позволява да покажете отзивчивостта на дизайна. Например промяна на цвета, когато задържите курсора на мишката върху бутон или покажете индикатор за изтегляне:

Къде да добавите:
За да не претоварвате блога, опитайте да използвате анимация само на основните елементи;
➤Започнете с менюто.

Съвременни технологии

Друг признак на остарял блог е липсата на съвременни технологии.
Игнориране на нови функции: онлайн консултанти, push известия, мигновени месинджъри, авторизиране чрез социални мрежи и други. Тези особености улесняват не само потребителите, но и на собствениците на уебсайтове и блогове.
За да разберете колко удобен за потребителят е блогът, трябва да конфигурирате аналитични системи. Отсъствието им също показва, че блогът е остарял.

Блогът не е свързан с аналитични инструменти

Трудно е да се прецени усъвършенстването на блога само по външен вид. Системите на Google Analytics ви позволяват да събирате пълна информация за проблемните области на всяка страница, да следите поведението на потребителите.

Какво да направите:

➤Препоръчваме да започнете с Yandex.Metrics и Google Analytics.

Вместо извод

Някога ние създавахме сайтове и блогове, за да покажем себе си и своите способности за програмиране. Но нямаше такава конкуренция като сега. Ето защо ресурсите ни бяха толкова фантастични и толкова неудобни. Сега има огромен брой сайтове и блогове, и собствениците са принудени да се съсредоточат върху нуждите на потребителя, да се борят за неговото внимание. Затова ви препоръчваме редовно да анализирате поведението на вашите читатели и да отстранявате слабите места в блога си.


Как да разделите на отделни страници с навигационни номера една дълга публикация, като тази, ще ви разкажа скоро.


За въпроси моля, в коментарите. А може и на тази страница.
Ще съм благодарна да оцените моя труд. Моля, гласувайте за блога ми на:

BGtop
или подкрепете моя проект





Здраве за всички вас! Не забравяйте да правите добро на други хора!





OpenCloseComments
Cancel